top of page

Hvorfor benytte 3D markedsføring og 3D reklame?


Dersom du ønsker at ditt produkt eller selskap skal lykkes, er markedsføring og reklame den mest effektive veien å gå. Men tradisjonelle metoder er ikke lenger god nok. Kunder lengter etter noe innovativt. Det er her 3D markedsføring kommer inn i bilde.

I denne artikkelen vil vi gå i dybden på alt 3D markedsføring og 3D reklame innebærer. Vi skal diskutere fordelene, dele noen eksempler og se hva fremtiden i industrien kommer til å bli. Til å begynne med, la oss se hva som menes med 3D markedsføring og 3D reklame.



Hva er 3D markedsføring og 3D Reklame?


3D reklame kan bli benyttet i digitale markedsføring og reklamer. Husk å skille mellom disse siden de ikke er det samme. Selv om de er like er det et par forskjeller som skiller dem. Markedsføring er praksisen å lære mer om dine kunders vaner og behov, men også hvordan å møte disse behovene. Reklame er praksisen å promotere et selskap gjennom dedikerte media kanaler. Her er hvordan 3D teknologi påvirker disse to industriene:


3D visualisering i markedsføring


3D visualisering i markedsføring er en god måte å øke kunders interesse i ditt produkt. For eksempel, du kan skape en 3D presentasjon av produktet ditt som er interaktivt for kundene i real-time. Om vi tar sko som et eksempel, 3D modeller tillater kunder å endre skoens farge, zoome inn og ut, se 360 grader rundt og eventuelt benytte den i Augmented Reality (AR).


3D modellering i reklame


3D interaktiv reklame er en ny og forbedret måte å nå ut til ditt publikum og skape interesse. Men hvor brukes 3D i reklame?

Den beste måten å forklare det er å dele noen 3D reklame eksempler:

  • Audible lagde denne reklamen:

  • Samsung


10 grunner til hvorfor du burde vurdere 3D visualisering i din markedsføring og reklame strategi


3D modellering har mange bruksområder, reklame inkludert. Men siden mange fortsatt er ukjent med konseptet kan man undre hvordan 3D markedsføring og reklame skal hjelpe på strategien. Så, la oss gå over hovedfordelene med 3D modeller.


1. Det er kostnadseffektivt


Tro det eller ei, 3D markedsføring konsept og reklamekampanjer er mye mer kostnadseffektivt enn tradisjonelle kampanjer. Selv om du må investere noe penger i å hyre et kvalitets 3D design studio, er det fortsatt færre steg enn å ha organisert fotoshoot og ferdigutviklede prototype.

Ikke bare det, men du er også i stand til å gjøre raske endringer, noe som forenkler hele prosessen. Prototyping krever mye tid. Vanligvis må du vente noen dager for å motta en ny prototype. I 3D verder kan en gjøre store endringer på minutter.


2. Du får en helt egen visualisering


Till nå har bilder vært det mest nyttbare i produktvisualisering. Vi kan ikke argumentere faktum at de er effektive. I midlertidig har nyere innovasjoner gjort oss i stand til å puste nytt liv inn i produktbilder. Du kan skape hyperrealistiske representasjoner av så og si alt innen produkter og ideer.

Å bruke bilder eller tegninger er bra, men det tar mye tid å skape, det tar plass og det er ikke like fengslende. På den andre siden kan man med en 3D modell vise din idé og alle dens sider og egenskaper. Du kan bevege objekt rundt for 360 graders visning av designet og benytte skalering og parametere i ulike sammenhenger.

3. Modernisering av ditt varemerke


En 3D markedsføringskampanje er en super metode for å skille seg ut fra resten av markedet på en moderne og unik måte. En viktig del av alle markedsføringsstrategier er å holde følge med de nyeste trendene. Og hva er vell mer moderne en å benytte 3D teknologi til å vise, markedsføre og reklamere for ditt produkt?

Kunder elsker merkevarer som ikke redd for å hive seg på de nyeste trendene. De setter pris på dette siden ingen vil jobbe med utdaterte modeller og strategier. 3D rendering er en unik måte å vise fremm din idé, produkt eller konsept.


4. Få kontroll over de små detaljene


Det er de små detaljene som skiller de vanlige markedsføring og reklamekampanjene fra de av høy kvalitet. Foto er litt vanskelig dersom du overredigerer, siden det vil være veldig åpenbart. Ikke bare vil det påvirke kampanjen din negativt, men kunder vil også avvise overredigerte bildene siden de ikke fremstår som uoppriktige.

3D visualisering gir deg verktøyene til å redigere små detaljer på bare noen få sekunder. 3D rendering kan fremstå som hyperrealistiske. Kundene dine vil sette pris på det ekstra arbeidet som legges inn.

5. Du kan få bedre flyt mellom produksjon og markedsføring


Markedsføring og produksjon er to viktige prosesser for å oppnå suksess for bortimot alle produkter og ideer. Tatt i betraktning at disse to er så avhengig av hverandre så vil markedsføringen lide om prosessen ikke er effektiv og beleilig.

Markedsføringsavdelingen er avhengig på at prosjektgruppen siden de må vente på prototyper. Av og til så er design og modifiseringer av prototypen ikke ferdigstilt før de siste ukene før lansering. Med 3D Animasjon i reklame og markedsføring kan man fjerne denne avhengigheten mellom produksjon og markedsføringsavdelingen, og dermed øke effektiviteten og resultatet.


6. Du kan selge opplevelsen og ikke bare produktet


Dette er en av de viktigste reglene i markedsføring - ikke barer sell og markedsfør produktet.

For å virkelig fange dine kunder burde du selge dem en opplevelse eller livsstil. Produktet kan erstattes om du ikke gir det mer formål og mening.

Pass på å vise hvordan produktet ditt vil endre livet til kunden. Benytt 3D illustrasjoner og bilder til å skape en stemning og atmosfære. 3D animasjon er ekstremt allsidig og fleksibelt, noe som benyttes for å bygge forventning og fange dine kunder.


7. Det er skalerbart for å møte dine markedsføringsbehov


Som nevnt ovenfor er 3D animasjon veldig allsidig. Problemet med tradisjonell reklame og markedsføring er at det er vanskelig å skalere.

Hva om markedsføringen din tok av og du var nødt til å gjøre en revisjon av hele prosjektet for å møte etterspørselen?

3D modeller can bli omformet til å møte enhver form for reklame. Du kan benytte den samme modellen på et visittkort som et massivt billboard. Pluss, dersom du gir 3D jobben til et eget firma trenger du ikke bekymre deg for å måtte øke besetningen eller kontorplassen din. 3D firmaet vil ta ansvar for alt det du trenger.


8. Bring din idé til live



Det er ikke noe mer effektivt enn å kunne vise frem din idé på en korrekt og realistisk måte.

Prototyper gjør en god jobb her, men samtidig er de veldig tidkrevende. 3D produkt animasjoner og illustrasjoner gjør akkurat det samme bortsett fra at det eliminerer flere uker med revisjoner.


9. Du får konvertert flere kunder


Fordi 3D teknologi er så ettertraktet vil det uten tvil forbedre konverteringsraten. Både forbrukere og klienter setter pris på innovasjon og nytenkning som vil øke sjansen for at de velger ditt produkt fremfor en konkurrent. Markedet er overfylt av aktører og det kan være vanskelig å skape salg. Den eneste pålitelige måten å bryte gjennom er å introdusere noe som konkurrentene ikke har - 3D animasjon og modellering.


10. Hold følge med konkurrentene og de store aktørene


Som vi allerede har nevnt så er konkurransen hard. For å konkurrere med de store aktørene må produktet ditt skille seg ut. Store selskaper har ofte store budsjett, noe som nesten alltid dikterer at de er på topp. Vær en av de første til å implementere 3D visualisering og du når toppen på no time



Konklusjon


Som du kan se så er 3D markedsføring og reklame alt annet enn kjedelig. De vil øke konversjonen din, forbedre ryktet ditt, spare deg masse penger og bringe inn flere kunder og bygge merkevare.

Om du er på jakt ett et høykvalitets 3D studio, da trenger du ikke lete lenger. Hos 3DR er vi klar til å hjelpe med dine 3D markedsføring og reklamebehov. I tillegg tilbyr vi andre tjenester innen videoproduksjon, strategiutvikling og grafisk design.





Nye innlegg

bottom of page